UmiĹscy
Pytanie
- na jakiej górze zgodnie z Ewangeliami nastąpiło Przemienienie Chrystusa?
Tabor.
Co wygrałem?
Niestety nie
zgodnie z ewangeliami to nie wiadomo. że Tabor to wiadomo z tradycji
Ewangelie podają jedynie "na wysokiej górze".
spioh - zadajesz pytanie.
no dobra, to coś łatwego na początek.
ST zapowiadał, że przyjście właściwego Mesjasza poprzedzi powrót Eliasza. czy to proroctwo się wypełniło? (jeśli tak, to kto był/jest tym Eliaszem, a jeśli nie, to w jaki sposób Jezus to wyjaśnił, że mimo wszystko jest Mesjaszem)
Tak. Wg Jezusa Eliaszem był Jan Chrzciciel (?)
tak. Jezus mówi o tym wprost w np. w Mt 11, 14. a czasem sugeruje jak bodaj w 17 rozdziale tej samej ewangelii, z podsumowaniem, że uczniowie wtedy zrozumieli, że mówiąc o Eliaszu mówił o Janie.
zadajesz pytanie PS
Zadam pytanie, które kiedyś padło w "Milionerach" (serio):
Ilu było Jeźdźców Apokalipsy w Ewangelii wg. św. Jana?
czterech jak kto nie czytał, to może widział jeden z filmów o tym tytule (bo było kilka różnych)
źle - choć taka odpowiedź była uznana w programie jako dobra
w Apokalipsie jest w sumie mowa o jednym, no.... w sumie dwóch na upartego, powiedzmy, że jeden z kolegą......
"I widziałem, a oto koń płowy, a tego, który siedział na nim, imię było Śmierć, a Otchłań mu towarzyszyła; i dana im jest moc nad czwartą częścią ziemi, aby zabijali mieczem i głodem, i morem, i przez zwierzęta ziemskie".
Ap 6, 1-8
[ Dodano: Pią 20 Mar, 2009 08:34 ]
Proszę doczytać pytanie. To kluczowe.
Żadnego.
O jeźdźcach Jan pisze w Apokalipsie, nie w Ewangeli.
dokładnie , your turn
Jaki według Ewangelii uprawiała zawód Maria Magdalena?
a jest w ogóle podane? to, że uważa się ją za exprostytutkę to znów wynik tradycji a nie jakiegoś zapisu wprost.
Właśnie - tak
Ewangelista Łukasz pisze tylko:
- "Maria, zwana Magdaleną, która opuściło siedem złych duchów" (Łk 8,2).
Zadajesz pytanie.
wymień wszystkie elementy zbroi bożej jakie powinien posiadać/używać każdy chrześcijanin
13 Dlatego weźcie na siebie pełną zbroję Bożą, abyście w dzień zły zdołali się przeciwstawić i ostać, zwalczywszy wszystko. 14 Stańcie więc [do walki] przepasawszy biodra wasze prawdą i oblókłszy pancerz, którym jest sprawiedliwość4, 15 a obuwszy nogi w gotowość [głoszenia] dobrej nowiny o pokoju5. 16 W każdym położeniu bierzcie wiarę jako tarczę, dzięki której zdołacie zgasić wszystkie rozżarzone pociski Złego. 17 Weźcie też hełm zbawienia i miecz Ducha, to jest słowo Boże6 -
Podaj imiona Aniołów z Biblii
te admin. ponad zasadami jesteś?
dodam, że to list do Efezjan, rozdział szósty
do aniołów wliczasz wszystkie "duchy niebieskie" (więc archaniołów itp.)?
Rafał, Michał, Gabriel.
Co otrzyma mąż, który wytrwa w pokusie?
no właśnie i o to mi chodziło. ktoś daje odp. myśli w ciemno, że prawidłowa i leci dalej z pytaniami. a alus wyraźnie powiedziała, że pytanie można zadać po potwierdzeniu.
Biblia podaje jeszcze inne imiona aniołów, np. Ariel w ST, i np. anioł czeluści (nazwany aniołem, w przeciwieństwie do pozostałych demonów) Abaddon.
Gdzie PŚ podaje, że Ariel to imię anioła? Co do Abaddona - zgoda, jest podane imię, Abaddon po hebrajsku, natomiast Apollyon po grecku
Co otrzyma mąż, który wytrwa w pokusie?
Błogosławiony mąż, który wytrwa w pokusie, gdy bowiem zostanie poddany próbie, otrzyma wieniec życia, obiecany przez Pana tym, którzy Go miłują.
O to chodzi ?
Gdzie PŚ podaje, że Ariel to imię anioła
Ariel, Arael, Ariael, Uriel, Aruel (hebr. אֲרִיאֵל - lew Boży) anioł, duch. Jest opisany w Starym Testamencie w Księdze Izajasza (29,1) oznacza Jerozolimę, miasto wzmocnione pomocą Boga.
Ach, Arielu, Arielu, miasto, gdzie obozował Dawid!. Dodajcie rok do roku, święta niech biegną swym cyklem!. Wówczas ucisnę Ariela nastanie żałość i wzdychanie. Ty będziesz dla mnie jakby Arielem (Iz 29,1)
W Starym Testamencie i innych pismach żydowskich nazwy Ariel używa się na określenie miasta Jerozolimy. Jest więc w Biblii Ariel symboliczną nazwą Jerozolimy.
Ariel występuję także jako imię anioła w apokryficznej Czwartej Księdze Ezdrasza. W "Testamencie Salomona" zwierzchnik demonów. Jest władcą wiatru.
Tak Heysel
Rachel - nie pytam gdzie w encyklopedii, tylko gdzie w tekście Pisma Św.
W ST jest opisany Ariel - człowiek i Ariel - miasto Jeruzalem.
tylko gdzie w tekście Pisma Św.
Chciałam zauważyć, że parametry zostały podane. To co napisałaś, jest napisane u mnie w poście.
Tak Haysel
Więc pytanie zadaje Haysel
"Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga, i Bogiem było Słowo", a co było przed Słowem ?
haysel - to ma być konkurs wiedzy biblijnej, nie kolejny temat do dysputy.
Mój nick pisze się przez "e", nie przez "a".
A zadane pytanie jest z wiedzy biblijnej (i nie jest rozpoczęciem żadnej dysputy). Nigdzie nie jest napisane, że nie można zadać podchwytliwego pytania, ani takiego, na które odpowiedź można sobie szybko wygooglać.
Mój nick pisze się przez "e", nie przez "a".
Przepraszam.
Nigdzie nie jest napisane, że nie można zadać podchwytliwego pytania, ani takiego, na które odpowiedź można sobie szybko wygooglać.
Przed Slowem było - "było".
Przed Slowem było - "było".
Też.
to może tak łaskawie zadawajcie jednoznaczne pytania z możliwą jedną poprawną odpowiedzią - naweat jeśli będą podchwytliwe.
omyk, pytanie Annniki też nie było jednoznaczne: mogło chodzić o aniołów których imiona są w Biblii (a Biblia niekoniecznie musi zawierać stwierdzenie, że "anioł X cośtam"), albo kogo Biblia nazywa aniołem i podaje jego imię.
heyzel, równie dobrze można wymienić każde słowo z tekstu, jakie stoi przed "Słowem", oraz odstęp między wyrazami. albo najprościej powiedzieć, że nic.
popraw pytanie albo zadaj nowe, a jak nie, to niech kolejka wróci na kogoś poprzedniego
Przecież uznałem odpowiedź, czego się czepiasz ? Oczywiście, w ogólności, odpowiedzią jest wszystko co było przed Słowem, czyli cały poprzedzający tekst. Dlatego odpowiedź "było" jest też prawidłowa.
Uznał ...kolej na moje pytanie.
Kto namaścił ciało Jezusa?
a)spokój ludziki - nie czepiać się wzajemnie. Fakt pisania poprawnego nicka świadczy o kulturze
b) stopy Jezusa namaściła Maria Magdalena
O to chodziło
Nie
Jeden ewangelista nie podaje imienia, drugi precyzuje kim była ta osoba.
W żadnej Ewangelii nie opisano takiego czynu dokonanego przez Marię Magdalenę.
A gdy Jezus był w Betanii, w domu Szymona Trędowatego, i siedział za stołem, przyszła kobieta z alabastrowym flakonikiem prawdziwego olejku nardowego, bardzo drogiego. Rozbiła flakonik i wylała Mu olejek na głowę. A niektórzy oburzyli się, mówiąc między sobą: Po co to marnowanie olejku? Wszak można było olejek ten sprzedać drożej niż za trzysta denarów i rozdać ubogim. I przeciw niej szemrali. Lecz Jezus rzekł: Zostawcie ją; czemu sprawiacie jej przykrość? Dobry uczynek spełniła względem Mnie. Bo ubogich zawsze macie u siebie i kiedy zechcecie, możecie im dobrze czynić; lecz Mnie nie zawsze macie. Ona uczyniła, co mogła; już naprzód namaściła moje ciało na pogrzeb. Zaprawdę, powiadam wam: Gdziekolwiek po całym świecie głosić będą tę Ewangelię, będą również opowiadać na jej pamiątkę to, co uczyniła.
Maria, siostra Łazarza i Marty ?
Tak.
Ewangelista św Jan (12,1-8) podaje te dane.
Zadajesz pytanie
Ilu pozostanie miastu, które wysłało tysiąc wojska ? ©Copyright by Annnika
"Miastu, które wysłało tysiąc wojska, pozostanie stu; które wysłało stu, ocali dziesięciu dla domu Izraela" (Am 5,3).
Si.
Księga Wyjścia opisuje, że scigający Izraelitów egipcjanie - "Wszystkie konie faraona, jego rydwany i jeźdźy weszli za nimi w środek morza" (Wj 14,23)
Występuje w tej informacji pewna sprzeczność - jaka?
No nie zmuszajcie ateisty do odpowiedzi na to banalnie podchwytliwe pytanie
a czemu nie? konkurs jest dla wszystkich. dawaj Mortimer
Odpowiem tak - nie da się jechać na koniu, który zdechł... a tym bardziej jeśli wszystkie zdechły...
Tak ...w jedej z plag egipskich wyginęło wszystko bydło, konie, wielbłady.
Zadajesz pytanie - moża być banalnie podchwytliwe.
alus, a można konkretniej coś na ten temat? być może coś niedokładnie czytam, ale tak:
czy chodzi o zarazę z Wj 9,1-9? tam jest mowa, że zginęło wszystko tylko to co na polach:
"Wj 9,3: oto ręka Pana porazi bydło twoje na polu, konie, osły, wielbłądy, woły i owce, i będzie bardzo wielka zaraza."
potem były wrzody, ale tu nie ma relacji, żeby coś zdechło.
a potem jeszcze jedna plaga mająca wybić zwierzęta (czego by się tu mieli bać egipcjanie gdyby wcześniej nie ocalało bydło, konie itd. te co nie były na polach? a konie na których zasuwa wojsko na pewno w polu nie robiły), ale znów te co na polu (Wj 9,13-35), ale ci co się bali to pochwali swoje zwierzęta i te im ocalały:
"Wj 9,20: Kto ze sług faraona zląkł się słów Pana, schronił sługi swoje i bydło do domów,
ale kto nie wziął sobie słów Pana do serca, zostawił sługi swoje i bydło na polu."
"I nazajutrz Pan uczynił to, że wyginęło wszelkie bydło Egipcjan" (Wj 9,6)
wszelkie z tych co były na polu.
wszelkie z tych co były na polu.
Kolejna sprzeczność
I dowód, że ST nie można traktować literalnie w kategoriach przekazów historycznych.
No to pytanie - mam nadzieję, że niezbyt łatwe... i niech będzie nadal "bitewne"...
Ilu wojowników i jaką bronią zabił Samgar?
600; ościeniem do popędzania wołów Sdz 3,31
alus, to nie są sprzeczności - trzeba czytać w kontekście, a nie literalnie. zdanie czy dwa zdania wyżej masz napisane, że chodzi o zwierzęta na polu.
Samgar zabił 600 filistynów ościeniem na woły
Specjalnie sprawdzałem, czy wyszukiwarki łatwo to znajdą... dokładnie "stykiem wołowym", co tłumaczy się raczej lemieszem, częścią ryjącą a nie kijem do poganiania wołów... ale reszta się zgadza... spioh była lepsza o 1 minutę...
[ Dodano: Pon 30 Mar, 2009 11:25 ]
Kto w jednej z ewangelii wypowiada proroctwo na temat Jezusa, iż poniesie on śmierć za cały naród?
[ Dodano: Pon 30 Mar, 2009 13:44 ]
Kajfasz
Kapłan Zachariasz, ojciec Jana Chrzciela (Łk 1,67-75).
49 Wówczas jeden z nich, Kajfasz, który w owym roku był najwyższym kapłanem, rzekł do nich: «Wy nic nie rozumiecie i nie bierzecie tego pod uwagę, 50 że lepiej jest dla was, gdy jeden człowiek umrze za lud, niż miałby zginąć cały naród». 51 Tego jednak nie powiedział sam od siebie, ale jako najwyższy kapłan w owym roku wypowiedział proroctwo, że Jezus miał umrzeć za naród
spioch - co do kija do poganiania wołów... ja dużo jeżdżę po świecie i parę kijów do poganiania wołów widziałem... pobić się nimi nikogo nie da... natomiast tak w Japonii jak i w Tajlandii i Indiach pojedyncze, wole rodło drewniane używane było jako broń bojowa, która ewoluowała na Wschodzie w naginatę a w Europie w gizarmę... ale oczywiście mogę się mylić... ateista z założenia racji nie ma
Mordimer_Madder, śmieszny jesteś ze swoim tokiem myślenia.
a co do zagadki oczywiście chodziło o Kajfasza i tekst z Jana. PS zadaje pytanie.
Jakie stworzenie miało 4 twarze/typy twarzy (kojarzonych symbolicznie z Ewangelistami) i gdzie (przy czym znanym) była rzeźba tego stworzenia?
Stworzenie niebieskie (tertamorfos) opisane w Księdze Ezechiela i Apokalipsie o 4 twarzach.
W chrześcijaństwie symbolizowało Apostołów.
- lew - św. marka,
- wół - św. Łukasza,
- orzeł - św. Jana,
- człowieka - św. Mateusza.
Rzeźby umieszczano w prawosławiu w Ikonostasie, w katolicyxmie np na mbonach.
Mordimer_Madder, śmieszny jesteś ze swoim tokiem myślenia.
Dzięki za merytoryczną, głęboko chrześcijańską i nadzwyczaj trafną konotację
Tyle, że nic nie rozumiem... ale chyba nie muszę...
chodzi mi o bardziej znaną ich nazwę, choć nie wiem, czy to te same (ale też z Księgi Ezechiela).
I chodzi mi o biblijne miejsce/rzecz przy którym ich wizerunek/posąg został umieszczony.
Przytoczę przypis z Tysiąclatki, który mnie samą zadziwia:
Ez 1, 10 - Dziwne te zwierzęta, cheruby, jak wynika z Ez 9,3, przypominają asyryjskie "karibu" (por. cheruby znad Arki Przymierza: Wj 25,18), których posągi strzegły pałaców Babilonu, prorok wyzyskał niektóre elementy owych posągów pogańskich przy opisie rydwanu Bożego. Por. cztery zwierzęta w Ap 4,7n.
Zwierzęta
Cheruby znad Arki Przymierza nie mogły mieć jednak 4 twarzy, ponieważ
Cheruby miały skrzydła rozpostarte ku górze i zakrywały nimi przebłagalnię. Twarze miały zwrócone jeden ku drugiemu, i ku przebłagalni były [zwrócone] twarze cherubów.
O ile mając 4 twarze każdy można zwrócić twarz jeden ku drugiemu, o tyle już wszystkich twarzy nie da się zwrócić naraz ku przebłagalni. Musiały więc mieć po jednej twarzy, tak przynajmniej sobie to wyobrażam.
Oprócz cherubów z Arki Przymierza były jeszcze ornamenty cherubów w samej Świątyni:
Nad wejściem do części najbardziej wewnętrznej i na zewnątrz oraz na ścianach wokoło, wewnątrz i na zewnątrz, były wyobrażenia cherubów i palm, a mianowicie po jednej palmie pomiędzy dwoma cherubami; każdy cherub miał dwie twarze, jedną twarz ludzką, zwróconą w stronę palmy po jednej stronie, i twarz lwa, zwróconą w stronę palmy po drugiej stronie: tak było zrobione na całej świątyni dokoła. Od ziemi aż ponad wejście były umieszczone cheruby oraz palmy, główna budowla miała czworokątny słup przy drzwiach. Te jednak stworzenia miały po 2 twarze, a przynajmniej tyle mieściło się na malowidle
to prawda, chodziło mi o cheruby. W Księdze Ezechiela czytamy ich opis, w którym Ezechiel opisuje je z 4 twarzami, a to, że były znane z innego wyglądu nie stwarza sprzeczności, bo jako niecielesne, mogły być wizualizowane na różne sposoby.
Gdzie i kiedy miała miejsce pierwsza po Zmartwychwstaniu opisana w NT Eucharystia?
W dzień Zmartwychwstania w drodze do Emaus (Łk 24, 30)?
Dobrze Pierwsza niedzielna Eucharystia (z dedykacją dla Adwentystów, Świadków, Zielonych i reszty ). Zadajesz
To wrócę do pytania PS
Dlaczego dany symbol został przydzielony danemu Ewangeliście?
Mateuszowi przypisywano symbol człowieka, „ponieważ rozpoczyna on swoją Ewangelię od obszernego opisu narodzenia naszego Zbawiciela i dokładnej Jego genealogii: »Rodowód Jezusa Chrystusa« (…)”
„Symbolem Ewangelisty Marka jest lew, gdyż zaczyna on swoją relację od opisu pobytu św. Jana Chrzciciela na pustyni. Powiada mianowicie: »Głos wołającego na pustyni: Przygotujcie drogę Panu« (…)”
„Symbolem św. Łukasza jest wół, gdyż podobnie jak wół, tak i nasz Zbawiciel Jezus Chrystus został zabity na ofiarę. Autor rozpoczyna swoją Ewangelię opowiadaniem o Janie Chrzcicielu, podarowanym rodzicom, Zachariaszowi i Elżbiecie, jeszcze w późnej starości. Bardzo słusznie przypisywano św. Łukaszowi, symbol wołu; oba rogi bowiem oznaczają Stary i Nowy Testament, a kopyta cztery Ewangelie (…).”
„Jan podobny jest do orła, który wysoko wznosi się w górę. Powiada on bowiem: »Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga i Bogiem było Słowo. Ono było na początku u Boga«. O Jezusie zaś mówi Dawid: »Odnawia się młodość twój, a jak orła« (Ps 103,5). To znaczy: siła młodzieńcza naszego Pana Jezusa Chrystusa, który powstał z martwych i wstąpił do nieba (…)”
no właśnie
marzenka - zadajesz pytanie.
Jak nazywa się pierwszy kanonizowany święty?
Jeśli chodzi Ci o kanonizacje w procesie kanonizacyjnym to nie wiem.
Ale uznawany za pierwszego jest św Dyzmas - "Dobry Łotr"...patron więźniów, święto patronalne 26 marca.
marzenka, kanonizowany? czy to nie wybiega trochę poza biblię?
natomiast jeśli miał to być "pierwszy zbawiony", to byli tacy i przed "dobrym" - nawróconym łotrem, o których Pismo zaświadcza, że zostali zabrani do Boga
Początek kanonizacji jako aktu prawnego sięga czasów wczesnochrześcijańskich. Wówczas to śmierć poniesiona za wiarę w okresie prześladowań chrześcijan (martyrium) była traktowana jako wyróżnienie i świadectwo łaski Bożej, dające natychmiastowe zbawienie i udział w chwale Bożej.
Strzelę: Szczepan?
marzenka, kanonizowany? czy to nie wybiega trochę poza biblię?
natomiast jeśli miał to być "pierwszy zbawiony", to byli tacy i przed "dobrym" - nawróconym łotrem, o których Pismo zaświadcza, że zostali zabrani do Boga
no może troszkę
Pytanie miało brzmieć: kto przez Kościół jest uznawany za pierwszego świętego? Wtedy byłoby bardziej biblijnie
Ale się rozpędziłam i napisałam o kanonizowanym
Gdzie po nawróceniu pod Damaszkiem, odzyskaniu wzroku, udał się św. Paweł?
Jan Chrzciciel jest także pierwszą osobą, którą Kościół powszechny zaliczył w poczet świętych.
info z katolickiego czasopisma Nasza Arka http://www.nasza-arka.pl/...er=6&rozdzial=1
w jakim dokumencie?
Gdzie po nawróceniu pod Damaszkiem, odzyskaniu wzroku, udał się św. Paweł?
Skupcie się na tym teraz.
alus się nie ma na czym skupiać bo to ona pyta. a ty Rachel, nie wiesz?
alus się nie ma na czym skupiać bo to ona pyta. a ty Rachel, nie wiesz?
to stwierdzenie było do reszty, nie do alusa.
Ok to odpowiadam. Do Jerozolimy się udał, bo w Damaszku chcieli go zgładzić.
Ok to odpowiadam. Do Jerozolimy się udał, bo w Damaszku chcieli go zgładzić.
Niestety nie.
prawdopodobnie do Arabii (Ga 1,17)
Tak.
Zadajesz pytanie.
no to może proste:
mieszkańcy jakiego miasta za nic-nierobienie mieli nie dostawać jedzenia?
Tessaloniki (2 Tes 3, 10)
no tak
Gdzie po nawróceniu pod Damaszkiem, odzyskaniu wzroku, udał się św. Paweł?
Najpierw przebywal w Jerozolimie, potem udal sie do Cezarei i do Tarsu.
1. nie
2. już odpowiedziałem
3. spioh zadaje
Nierozumiem, co znaczy nie? Jak widac z twoich wypowiedzi, to znaczy, ze nie wszyscy moga odpowiadac, tylko wybrane osoby? Troche skomplikowane to dla mnie.
Najpierw przebywal w Jerozolimie, potem udal sie do Cezarei i do Tarsu.
(Ga 1,15-18)
Gdy jednak spodobało się Temu, który wybrał mnie jeszcze włonie matki mojej i powołał laska swoją, aby objawić Syna swego we mnie, bym Ewangelię o Nim głosił poganom, natychmiast, nie radząc się ciała i krwi ani nie udając się do Jerozolimy, do tych, którzy apostołami stali sie pierwej niż ja, skierowałem się do Arabii, a później znów wróciłem do Damaszku. Następnie, trzy lata później, udałem się do Jerozolimy, aby poznać się z Kefasem, i zatrzymałem się u niego tylko piętnaście dni"
Prawidłowo odpowiedział zatem PS, na jego pytanie prawidłowo odpowiedział spioh i on zadaje teraz pytanie
Prawidłowo odpowiedział zatem PS, na jego pytanie prawidłowo odpowiedział spioh i on zadaje teraz pytanie
Okey, dziekuje za sprostowanie.
Swoją drogą to dla mnie ciekawe... z tekstu Dz wynika, jakby Paweł od razu udał się "na chwilę" do Jerozolimy, tam wszedł do Świątyni, po czym od razem udał się do Arabii...
Bo wobec wszystkich ludzi będziesz świadczył o tym, co widziałeś i słyszałeś. Dlaczego teraz zwlekasz? Ochrzcij się i obmyj z twoich grzechów, wzywając Jego imienia!" A gdy wróciłem do Jerozolimy i modliłem się w świątyni, wpadłem w zachwycenie. Ujrzałem Go: "Spiesz się i szybko opuść Jerozolimę - powiedział do mnie - gdyż nie przyjmą twego świadectwa o Mnie". A ja odpowiedziałem: "Panie, oni wiedzą, że zamykałem w więzieniach tych, którzy wierzą w Ciebie, i biczowałem w synagogach, a kiedy przelewano krew Szczepana, Twego świadka, byłem przy tym i zgadzałem się, i pilnowałem szat jego zabójców". "Idź - powiedział do mnie - bo Ja cię poślę daleko, do pogan"».
omyk, a na http://biblia.wiara.pl/in...116599520&katg=
Po nawróceniu Paweł udał się na pewien czas do Arabii. Kiedy powrócił do Damaszku, zaniepokojeni jego przemianą Żydzi, postanowili go zgładzić. Dzięki pomocy braci udało mu się jednak uniknąć zasadzki i zbiec do Jerozolimy. Tam Barnaba, lewita z Cypru, cieszący się wielkim autorytetem w gminie jerozolimskiej, zaprowadził go do apostołów. Paweł mówił im o swoim posłannictwie i sposobie urzeczywistniania go, ale nieufni uczniowie odesłali go do Tarsu. Dopiero po kilku latach odnalazł go tam Barnaba i sprowadził do Kościoła w Antiochii, który odtąd stał się macierzystą wspólnotą przyszłego Apostoła Narodów.
Około 45 r., razem z Barnabą oraz Janem Markiem (późniejszym towarzyszem św. Piotra, ewangelistą), został wysłany przez gminę antiocheńską w pierwszą podróż misyjną.
to ja banał: ile było podróży misyjnych Pawła?
Trzy misyjne
si. pytasz.
Gdzie w Piśmie Świętym jest mowa, że Izrael był zależny od innego kraju w dziedzinie wyrobów żelaznych?
W 1 Księdze Samuela 13,19-23...uzależnieni byli od Filistynów.
Która Księga ST wogóle nie wymienia słowa Bóg?
Pewnie Pieśń nad Pieśniami
Hmmm... wydaje mi się, że jest więcej niż jedna taka księga w Starym Testamencie, mianowicie: Pieśni nad Pieśniami, Lamentacje i Nahuma.
Tylko w Pieśni nad Pieśnimi
W Księdze Lamentacji i Nahuma wystepują zwroty do Boga - "Pan" - tytuł nadawany Bogu np. przez proroków.
Zadajesz pytanie.
alus - pytanie było o słowo Bóg, a nie o zwroty do Pana Boga
alus - pytanie było o słowo Bóg, a nie o zwroty do Pana Boga
Niby tak - trochę namieszałam - poprawnie byłoby "która Ksiega nie wymienia Boga" - przepraszam.
A teraz dopiero zauwazyłam, że pierwszy udzielił prawidłowej odpowiedzi jonasz 33...przepraszam.
Zatem jonasz33 zadaje pytanież
Ile razy Izraelici podczas wędrówki przez pustynię zbuntowali się przeciwko Bogu?
4 razy ?
niestety Rachelo , szukaj dalej II Mojżeszowa się kłania
jonasz 33, ja strzelałam mi się kłaniają księgi Samuela , Kronik i Królewskie niech inni siedzą i czytają ksiegdzi Wyjścia Powodzenia. Ja nie mam na nie czasu obecnie.
10 razy - Ks. Liczb 14,22.
pudło , ja mam inne wiadomości
Chyba będziesz musiał podpowiedzieć i zadać inne pytanie ....może jeszcze ktoś poszpera, ja spasowałam.
Oki wg. moich informacji i wyliczeń to było 15 razy , Zatem nowe pytanie :Jak nazywał się król, który poprowadził ogólnonarodowe spotkanie modlitewne?
A jakiś namiar na werset? (chodzi mi o buntujących sie Izraelitów)
trzeba sobie przeczytać II i III Mojżeszową i policzyć
Salomon - (1 Krl 8,1-66)
niestety nie szukaj dalej , mała podpowiedz - Księga Kronik druga pozdrawiam
Ezechiasz 2 Krn 30
nie Rachelko
Jozjasz
jonasz 33, co ty kombinujesz
Rachel, może Jonasz chce nam udowodnić, ze jest od nas mądrzejszy
marzenka, Twoja opcja pasuje
Wtedy król polecił przez posłów, by zebrała się koło niego cała starszyzna Judy i Jerozolimy. 30 I wszedł król do świątyni Pańskiej, a wraz z nim wszyscy ludzie z Judy i mieszkańcy Jerozolimy, kapłani i lewici oraz cały lud, od największych do najmniejszych. Odczytał wobec nich całą treść księgi Przymierza, znalezionej w świątyni Pańskiej. - wychodzi, że wszystkich.
Innego króla to już nie wymyślimy.
Niestety nie Jozjasz, Jehoszafat mu było na imię 2 Księga Kronik 20: 20-21, Nikomu Marzenko nie chcę udowodnić ,że jestem mądrzejszy . W takim razie kolejne pytanko - W przypadku dwóch kobiet Biblia podaje dokładnie ich wiek. O jakie kobiety chodzi?
jonasz 33, w materiałach które posiadam, nie wymienia się króla o takim imieniu.
A parametry, które podałeś, w Biblii Jerozolimskiej wskazują na króla Jozafata (870-848 p.n.e.) Jedynie twój Jehoszafat to Jozafat
jonosz33 - Rachel już odniosła się do odpowiedzi, dodam jeszcze, że Jehoszafat/Jozafat był królem tylko Judy, tylko jednego plemienia - trudno zatem potraktowaś to jako spotkanie modlitwne ogólnonarodowe - a o takie pytałeś
alus, tylko Dawid i Salomon byli królami zjednoczonej monarchii, od Roboama jest podział na królestwo Judy i Izraela.
No fakt w Tysiąclatce jest Jozafat , ja posługuję się Brytyjka i u mnie jest Jehoszafat. Ale niech będzie .
Ale niech będzie .
i co dalej?
można się zmierzyć z moim kolejnym pytaniem, jest kilka postów wcześniej
[ Dodano: Wto 14 Kwi, 2009 15:05 ]
Sara - miała 90 lat w chwili gdy Abrahamowi zapowiedziano o urodzeniu syna (Rdz 17,17), dozyła 137 (Rdz 23,1)
Anna - 84 lat, podczas ofiarowania Jezusa ( Łk 2,36-37).
jeszcze Bibia podaje, że Judyta dozyła 105 lat (Jdt 16,23).
Brawo Aluś, prawidłowa odpowiedz , chodziło mi o Annę i Sarę , Judytę nie biorę pod uwagę gdyż księga Judyty nie jest księga natchnioną i w mojej Biblii tzn. Brytyjka nie występuje. Zatem zadawaj pytanie
Jakie zwierze i komu posłużyło za podpałkę?
[ Dodano: Wto 21 Kwi, 2009 17:20 ]
Yy a co z pytaniem?
oto pytanie:
Imię osoby, której imię jest najczęściej wymienione w Biblii?
yyy....
mam dwa typy, jeżeli można:
- Mojżesz
- Jezus
ja bym obstawiała po prostu Bóg ;]
A może ...
Imię, którego nie należy wymawiać w oryginale, a w tłumaczeniu brzmi:
Jestem Który Jestem
odpowiedz brzmi Dawid:D
Szkoda, że odpowiedziałeś. Kilka godzin wcześniej i bym odpowiedziała
A jakie pytanie teraz ?
coś wymyślę
[ Dodano: Nie 23 Sie, 2009 16:41 ]
Kanon palestyński składa się z 22 / 24 ksiąg
niestety nie
39 ?
dokładnie tak Twoja kolej na pytanie
Ja zmykam idę na śląską wersje "Zemsty " A. Fredry
Kto złożył nie przemyślane przyrzeczenie Bogu ?