ďťż
Strona początkowa UmińscyOSTATNI DYZUR WS USOS: 19.09: 11.00-12.30 w XVII (w MINUSie)Zapisy na terminy egzaminów przez USOSProśba o pomoc - oceń USOSGupi jest jednak ten USOSten zły, niedobry USOSDr Ewaryst KowalczykCoś radosnegoJakie inne fora odwiedzacie i dlaczego ?Wolność po chińskuToruń na dzień dziecka
 

Umińscy

Pogadamy po egzaminie.

W tym całym usosie obejrzałam sobie ilość próśb. Na doktryny najmniej, fakt, ale i tak 200 z hakiem.


jak to sprawdzilas?
tu można sprawdzić ilość zapisów

tylko to są moim zdanie wyniki nie tylko dziennych, ale i zaocznych, aha i tam gdzie kod końcy się małym "z" to chyba zaliczenia, znaczy się ćwiczenia, a E-egzamin-wyklad, tak było by przynajmniej logicznie, choć nie wiem czy w ich logiczność można wierzyć.

Fajny system nawet ocenę sobie z logiki sprawdziałem:)

i można poszukać maila dowolnego studenta UAM
a oceny w 'ocenach'??

a ja nic nie mam

chyba nie wszyscy profesorowie oceny umiescili


ja mam wpisane oceny za pierwsza dwa lata nauki, za 3rock nic nie mam, nawet pustego miejsca przy przedmiotach (bo przedmiotów nawet tam nia ma ). W ćwiczeniach same 'zal' bez uszczegółowiania na jaką ocene...

no i ten dobijajacy adres e-mail... już widze jak będe to komuś podawał

< Przesuńcie ten temat do Ogólnie o studiach >
Acha, czyli dopiero po przeczytaniu wyjaśniło się, jakim cudem założyłam tutaj temat... A już szukałam luk w zyciorysie...

Ja tam w ogóle nic nie czaję. A najmniej status prośby. Ide jutro się kłócić w dziekanacie.
Znowu USOS

Mam pytanie : czy możecie się zalogować na stronie z nowym planem? tzn . www.plan.prawo.amu.edu.pl
bo mi po wpisaniu loginu i hasla znowu pojawia sie ta sama stronka

Mam pytanie : czy możecie się zalogować na stronie z nowym planem? tzn . www.plan.prawo.amu.edu.pl
bo mi po wpisaniu loginu i hasla znowu pojawia sie ta sama stronka
Odpowiedz pozno, bo dopiero teraz odnalazlem moja koperte z ultra-tajnymi danymi konta.

Mam tak samooo jak Ty

Czyli iPlan jest jeszcze iPlanem w planie...
Moi Drodzy..

Do niektorych pewnie dotarly (do niektorych pewnie nie) ulotki informujace o tym ze w przyszlym roku przez USOS bedzie sie odbywalo skladanie deklaracji, zapisy na cwiczenia, na egzaminy i generalnie wszystko teraz sie bedzie dzialo przez USOS. niestety bedzie wiec zmuszeni sie z nim lepiej zapoznac..
W kazdym razie sprawa jest pilna, gdyz np skladanie deklaracji i zapisy na cwiczenia ma sie odbywac juz we wrzesniu. Informacje, dotyczace tego jak dokladnie tego dokonac maja sie pojawic jakos przelom czerwca/lipca (jak dobrze pojdzie to juz ok.20 czerwca) i maja zostac szeroko rozpowszechnione, miedzy innymi na tych naszych smiesznych kontach USOSowych.
Tak wiec przeslanie najwazniejsze mego przydlugiego postu: ludzie, sprawdzajce smieszne konta na USOSie bo wydzial do nas mowi ta droga!

Ach, i pani zajmujaca sie USOS mowi ze plan juz powinien w sieci byc tylko na ulotkachy informujacych jest zly adres i trzeba wchodzic przez strone wydzialu.
Ze studenckim pozdrowieniem:)
Dupa tam, zaden plan sie ze strony wydzialu nie laduje. Maja jakies "zwisy"?

Natomiast co do USOSa, to sie deko boje. Bo ten system sie praktycznie nie zmienil od jego wprowadzenia.

Nie wiem jak ich serwery wytrzymaja inwazje tysiecy studentow, ktorzy beda sie chcieli jak najszybciej zapisac, na jak najlepsze godziny...

Chociaz i tak mi sie to bardziej podoba, niz stanie pod drzwiami przez pol dnia, pchanie sie, i skladanie po2 deklaracji papierowo-elektronicznej po wydrukowaniu... "koszyka"...


Nie wiem jak ich serwery wytrzymaja inwazje tysiecy studentow, ktorzy beda sie chcieli jak najszybciej zapisac, na jak najlepsze godziny...


wiesc niesie w esemesie, ze support techniczny jest bardzo konkretny wiec nie ma sie co przejmowac.
my mieliśmy jeszcze dobrze, bo mieliśmy możliwość (obowiązek) także złożenia papierowej deklaracji, ale nowy nabór...?
na dzisiejszym posiedzeniu Rady Wydziału dziekan powiedział, że zdaje sobie sprawę, że będzie niezłe zamieszanie z tym systemem, który nie wytrzyma natłoku zgłoszeń i zawiesi się pewnie pięć minut po północy pierwszego dnia składania deklaracji, ale inaczej tego się po prostu nie da zrobić....
Tego sie wlasnie obawialam:)
Gosiu - blad, zawiesi sie duzo szybciej... I bedzie jeden wielki chaos:P

Moja opinia jest taka ze jak sie nie ma mozliwosci technicznych zeby zapewnic sprawne dzialanie systemu, to sie go zwyczajnie nie wprowadza... Skladanie deklaracji jak Cie moge, ale zapisywanie sie na zajecia bedzie co najmniej problematyczne i bedzie zadyma, a wyobrazacie sobie chaos jaki powstanie, jesli tak jak ostatnio, beda 3-4 krotnie zmieniac plany lektoratow juz w trakcie tygodnie zapisow?... masakra:/
najgorsze jest to że władze wydziału zdają sobie z tego sprawę, ale nic lepszego nie mogą zaproponować.

wiesc niesie w esemesie, ze support techniczny jest bardzo konkretny wiec nie ma sie co przejmowac. Ciesze sie. Dobry admin, to wiecej niz pol sukcesu

Ale pewnych rzeczy nie mozna przeskoczyc: wydolnosci serwera i optymalnosci skryptu USOSa. A ten drugi wyglada fatalnie (przynajmniej z zewnatrz, moze gdzies w srodku jest piekny, nie wiem).

Trzymam kciuki, za "support" zeby wszystko prostowal na biezaco. Mam tez nadzieje, ze robia jakies testy

Czip-karty? Aż mi sie Omen przypomina.

Nie, wcale nie zasugerowałam datą.:P
Czyli wniosek jest jeden: jeśli ktoś nie zapisze się w ciągu pierwszego kwadransa, to nie ma na co liczyć na sensowne terminy? To tylko takie jedno pytanie. Pomyslał ktoś o ludziach z dwoma kierunakmi, którzy swój plan drugi dostaną w październiku?
nie, a co gorsza - nikt nie wziął pod uwagę studentów zaocznych, bo oni to już w ogóle nie będą mieli szans dostać się na zajęcia z dziennymi.
Gosiu, to może poruszysz tę kwestię w ramach swoich wtyków? Bo to dość poważna sprawa...
sprawa była poruszana na posiedzeniu Rady Wydziału i parę postów wcześniej przedstawiłam stanowisko Dziekana.
Ale mowiłam o tym, że studenci dwóch kierunków nie bardzo mają jak ułożyć sobie plan z prawa we wrześniu...
no to nie rozumiem problemu?
ja tez nie widze, bo jak sie jest na 2gim kier. to odrazu ma sie ITS/IOS i uklada plan na tym drugim kier.
w najbliższy wtorek tj. 20 czerwca odbędzie się posiedzenie kolegium dziekańskiego poświęcone własnie kwestii usosu, może parę spraw się wyjaśni. reprezentanci samorządu studenckiego (np. ja) będą obecni na tym posiedzeniu i przedstawią na forum główne jego postanowienia, jeśli oczywiście ustaloną zostane jakieś innowacje, w co szczerze wątpię, ale mam zamiar wykrzystać przysługujące mi prawo głosu.
...powiedz, ze brak jest systemu pomocy, jest malo intuicyjny i po prostu brzydki
I ze nic tam nie pisze o planie i nie ma informacji, kiedy otworza rejestracje na przyszly semestr.
Byłam na tym spotkaniu.

Odnoszę wrażenie, że kadra profesorska naszego Wydziału jest równie, jeśli nie bardziej, przerażona kwestią logowania się na jakże cudownym systemie Usos web

Brawa dla mgr Zwierzykowskiego oraz bliżej mi nie znanej pani Karoliny Jung, którzy przygotowali projekcję na dużym ekranie wraz z omówieniem. Fajne, bo wiele rozjaśniło.

Z ważnych informacji - w ciągu najbliższych tygodni każdy z nas powinien pocztą (standardową) otrzymać zasady elektronicznego deklarowania przedmiotów oraz elektronicznego zapisywania się do grup dydaktycznych tak, żeby odpowiednio wcześnie móc zapoznać się z działaniem całego tego systemu i być przygotowanym na wrzesień.

Mam pierwotny kształt tych zasad przed sobą, jeśli ktoś chętny - służę kserem.
Służ Gosia, najlepiej zeskanuj i na forum. Bo zajęć już nie ma, ciężko będzie Cię złapać...
nie mam skanera, który by działał...no ale za parę tyg. powinnaś dostać to pocztą
jak masz aparat cyfrowy to zrob moze tego zdjecie i daj na forum.
albo podrzuć mi, to zeskanuje
Ok, przepiszę tutaj co ciekawsze fragmenty - w końcu od tego tu jestem, ale dziwi mnie ten pośpiech - w końcu zapisy przewidziane są na koniec września, a poza tym nie wszyscy chyba jeszcze skończyli sesję - do książek, wykładnię studiować, a nie myśleć o usosach i tym podobnych Wszyscy dostaniecie listy, i na stronie Wydziału również pojawią się potrzebne informacje.

No więc. Do rzeczy.

Wyłącznie w formie elektronicznej w systemie Usosweb studenci kierunku "prawo:

deklarują odtąd:

1) a) wybór przedmiotów, z zakresu których zobowiązują się przystąpić w najbliższym roku akademickim do EGZAMINU

b)WYBóR OKREśLONYCH ZAJęć DYDAKTYCZNYCH (konwersatoria, seminaria, ćwiczenia) z określonych przedmiotów, jak również lektoraty językowe, zobowiązując się w nich UCZESTNICZYć I PRZYSTąPIć DO ICH ZALICZENIA w najbliższym roku akademickim

2) ZAPISUJą SIę ODTąD DO OKREśLONYCH GRUP DYDAKTYCZNYCH TWORZONYCH ODPOWIEDNIO DO STUDENTóW STUDIóW STACJONARNYCH WZGLęDNIE NIESTACJONARNYCH, jeśli określone zajęcia dydaktyczne objęte są deklaracją wskazaną wyżej w pkt.1, a sa prowadzone W DWU ALBO WIęCEJ GRUP

W innej formie zarówno deklaracje, jak i zapisy NIE BęDą PRZYJMOWANE.

W każdym roku akademickim DEKLARACJE o których mowa wyżej w pkt. 1 :
a) studenci I ROKU SSP składają w okresie : 30.09 - 3.10
b) studenci I ROKU ZSP składają w okresie : 30.09 - 31.10
c) studenci II ALBO WYżSZYCH LAT SSP I ZSPP składają w okresie : 1 - 20.09

W INNYCH TERMINACH deklaracje mogą być składane TYLKO W W WYDZIAłOWEJ PRACOWNI KOMPUTEROWEJ za pośrednictwem osoby upoważnionej przez dziekana I TYLKO W PRZYPADKU :

1) udokumentowanego przyjęcia na studia po 4.10
2) zaliczenia poprzedniego roku akademickiego po 20.09
3) w innych przypadkach za zgoda dziekana.

W razie NIE ZłOżENIA DEKLARACJI WE WSKAZANYCH WYżEJ OKRESACH kontynuowanie studiów w danym roku akademickim NIE BęDZIE MOżLIWE.

ELEKTRONICZNE ZAPISYWANIE SIę DO OKREśLONYCH GRUP DYDAKTYCZNYCH, w których - odpowiednio dla studentów SSP I względnie ZSP - są prowadzone zajęcia dydaktyczne objęte deklaracją, JEśLI TAKIE ZAJęCIA ODBYWAJą SIE W DWU ALBO WIęKSZEJ LICZBIE GRUP, będzie odbywało się w następujących terminach :

1) studenci I roku SSP - 4-6 października
2) studenci I roku ZSP - 2-10 listopada
3) studenci II i wyższych lat studiów SSP I ZSP w dniach 25-30 września

W innych terminach zapisanie się do grupy albo zmiana grupy jest możliwa tylko w Wydziałowej Pracowni Komputerowej za pośrednictwem osoby upoważnionej przez dziekana, za zgodą prowadzącego względnie prowadzących zajęcia.

Z wyjątkiem przypadków wskazanych w dalszej części niniejszych zasac za NIEWAżNE będzie uznane zapisanie się studenta studiów stacjonarnych do grupy dydaktycznej utworzonej dla studentów studiów niestacjonarnych albo studenta studiów niestacjonarnych do grupy dydaktycznej utworzonej dla studentów studiów stacjonarnych. W TAKIM PRZYPADKU oraz w razie NIE DOKONANIA WSKAZANYCH WYżEJ ZAPISóW DO GRUP ZAJęCIOWYCH WE WSKAZANYCH WYżEJ OKRESACH kontynuowanie studiów w danym roku akademickim NIE BęDZIE MOżLIWE.

W Wydziałowej Pracowni Komputerowej za pośrednictwem osoby upoważnionej przez dziekana, za zgodą prowadzącego zajęcia, DO GRUPY STUDENTóW STACJONARNYCH :

1) w okresie 7 - 15.10 na zajęcia objęte deklaracją mogą elektronicznie zapisywać się studenci II i wyższych lat ZSP
2) w dniach 3-10.11 na zajęcia objęte deklaracją mogą elektronicznie zapisywać się studenci I roku ZSP
3) po 10.11 na zajęcia nie objęte deklaracjami mogą elektronicznie zapisywać się studenci SSP i ZSP

To moim zdaniem najważniejsze z tych zasad, PRZYPOMINAM, że nie jest to dokument ostateczny, wiele rzeczy może ulec zmianie. Odrobinę cierpliwości, a będziecie wszystko wiedzieć.

W INNYCH TERMINACH deklaracje mogą być składane TYLKO W W WYDZIAłOWEJ PRACOWNI KOMPUTEROWEJ za pośrednictwem osoby upoważnionej przez dziekana I TYLKO W PRZYPADKU :

2) zaliczenia poprzedniego roku akademickiego po 20.09


Hm, mozesz to wytlumaczyc?
bo wg tego punktu KAZDY ze studentow bedzie mogl sie zapisac po terminie- wszak indeksy skladamy bodajze do 26.09 ... wiec watpie czy ktokolwiek bedzie mial zaliczony rok akademicki przed tym terminem.
Tak oficjalnie.


W INNYCH TERMINACH deklaracje mogą być składane TYLKO W W WYDZIAłOWEJ PRACOWNI KOMPUTEROWEJ za pośrednictwem osoby upoważnionej przez dziekana I TYLKO W PRZYPADKU :

2) zaliczenia poprzedniego roku akademickiego po 20.09


Hm, mozesz to wytlumaczyc?
bo wg tego punktu KAZDY ze studentow bedzie mogl sie zapisac po terminie- wszak indeksy skladamy bodajze do 26.09 ... wiec watpie czy ktokolwiek bedzie mial zaliczony rok akademicki przed tym terminem.
Tak oficjalnie.

wiesz, ja to jeszcze sprawdzę, ale wydaje mi się, że termin złożenia indeksów będzie w takim razie DO 20 WRZEśNIA....
sprawdz sprawdz, bo zmiana zasad gry w trakcie gry (vide - ten rok akademicki) jest baaardz zla.

ale bedzie burdel
ale powiedz mi, filer - jaki jest sens w składaniu indeksu po 20 września, jeśli równie dobrze możesz zrobić to po ostatnim egzaminie w czerwcu/lipcu?

spokojnie, sprawdzę:)
w takim razie powiedz mi Gosiu, jaki jest sens w "ramowym podziale roku akademickiego" ... jesli sie okaze, ze jest on nic nie warty ?

a sens jest - nie wszyscy zdaja wszystko za pierwszym razem.
Poza tym czesto nie uda sie dostac jakiegos wpisu i trzeba latac we wrzesniu po sam wpis.
+ na wydziale i tak jest burdel (np studium prawa brytyjskiego) i niektorych rzeczy sie nie da zalatwic wczesniej czasami
Ja tu widze niezly burdel...

Czy plan godzinowy wykladow i cwiczen na przyszly rok jest juz dostepny, a jesli nie to kiedy bedzie i ile dostaniemy rzeczywistego czasu na zaplanowanie sobie wlasnego planu zajec?
Pewnie temat zostanie przeniesiony, bo pojawia sie watki ktore moglyby nalezec do kilku tematow juz istniejacych, ale musze troche ponarzekac i poszukac odpowiedzi na nurtujace pytania.

1) Czy nie uwazacie, ze obecna kolejnosc dzialania w USOSie, czyli najpierw deklarowanie a potem zapisy na zajecia trohe wypacza idee naszego systemu studiow? Przydalby sie tak jak ostatnio, pierwszy miesiac na jakies rozpoznanie co warto wziac a co nie...Bo co zrobie jak wezme jakis przedmiot gr D, bo bedzie wydawac sie fajny, a po 2 wykladach stwierdze, ze nie mam ochoty tego zdwac? Albo zapisze sie na jakies cwiczenia np z karniaka lub cywila po to zeby nastukac te 44 punkty z gr E, a potem okaze sie ze jedyny wolny termin to piatek 18:00 albo inny rownie glupi. Mam nadzieje ze w dziekanacie nie bedzie problemu zeby sie "oddeklarowac"

2) Czy dostaniemy te pieprzone informatory? Bo jakos nie ufam temu co WPiA umieszcza w necie...

3) Czy plan, ktory wisi w gablocie jest aktualny? Bo jest niby podpisane rok akademicki 2006/07, ale plan jest chyba taki sam jak na zeszly rok...W sumie to dobry pomysl nie zmieniac tego co dobre i sie sprawdza, ale jednak nie mam pewnosci czy to na pewno dobry plan...

4) Pod koniec zeszlego roku akademickiego slyszalem, ze rozporzadzeniem ministerstwa ucinaja o polowe zajecia z lektoratow. Nie wiem czy to prawda czy plota, ale szkoda mi bedzie tracic zajec z panem Stesikie;)

5) Czy ktos wie kiedy sie zapisywac i odebrac nowe plastikowe legitki? Nie chce zeby mnie potem w pazdzierniku kontrolerzy po tramwajach scigali...

6) Juz trohe offtop: zastanawiam sie jak wydzial moze zatrudniac do dziekanatu takie mlode i za przeproszeniem glupie i bezczelne cipy, jak ta pani ktora tam siedziala ostatnio i obslugiwala petentow z kierunku administracja. Po prostu zero kompetencji, rozeznania i kultury osobistej.

Mam nadzieje, ze ktos podzieli sie wiarygodnymi informacjami jesli takowe posiada, bo jak mam isc do iuriDICKum to mi gul na szyi wyskakuje :angry:
ja odpowiem tylko ad. 5 - w tym roku chyba tylko pierwszoroczniacy odbieraja nowe legitymacje, te cyfrowe, a my po prostu podbijamy nasze ksiazeczki
Wszystko co jest w necie (Niezbędniku studa) jest aktualne (infos, komentarz, a za tydzien takze informator - to ,co poszlo do skladu w drukarni wysle w 16 plikach pdf na stronke) - bez obaw!

Deklaracje moze uda sie za rok po prostu polaczyc z zapisywaniem sie na zajecia; moze tez o tydzien (tzn. na pierwsze kilka dni X) przesunie sie cala procedure; ale na luz w stylu "pochodzimy, zobaczymy" nie ma zadnych szans - to sie nie sprawdzilo w sensie organizacyjnym (miesjcami chaos przez 2-3 tygodnie każdego semestru).
niech mi ktos racica powie po jaki motyla noga musze racica znac to swoje smerfetkowo haslo Bj8kh3pG5 racica czy jakos tak zeby obejrzec raciczka plan?! Czy mam sie go moze racica nauczyc na pamiec?! Jak pojechalem na wakacje to nie zabralem tego bękart ze soba a w domu nikt nie wie gdzie to jest. Takowoz racica ja gargamel nie moge nawet sprawdzic planu nie mowiac o piękny zapisywaniu sie na raciczka zajecia przez uposledzony usos (ten kto wymyslil koszyk chyba myslal ze to zakupy racica: czy piendziesiont za doktryny, cztery pindzisiont za karne do koszyka siup).

Mam nadzieje ze ten superterefere usos padnie w 2 godziny (i to nie przeze mnie padnie tylko padnie bo kazdy bedzie chcial jak najszybciej sie zapisac i 1 wrzesnia wszystko w kosmos muminkowo w czym jak mniemam zgadzam sie z nephilimem ktory rowniez katastrofe wieszczy). Ogolnie niech to racica motyla noga upali.

no niezle racica to jednak jest roznica miedzy

http://www.plan.prawo.amu.edu.pl/
a
http://www.plan.prawo.amu.edu.pl/plan/

co za syf.
proponuje koptyko skontaktowac się z WPK mailem/telefonicznie/listownie/gołebiem pocztowym/telepatycznie i objaśnić swój koptykowy problem. Mail i telefony są w Niezbędniku studenta w plikach Infos dla studentów II-V roku oraz Infos dla osób przyjętcyh. Co do USOSa WPiA (który jest wydziałem pilotażowym w tej sprawie) robi wszystko żeby to (coś, cokolwiek...) działało 1 albo w każdym razie w pierwszysch dniach września. Problemem nie jest WPiA, lecz poziom wyższy (całej Uczelni i Warszawki, która dziadowsko ten systm dostosowuje do potrzeb UAM/WPiA). Ja również robię co mogę, ale powoli tracę siły/chęci itd. racica.

PS. IPLAN radziłem i radze wszystkim zostawić w spokoju, bo to jest narzędzie "zdziebko chore" w obecnym kształcie; plany prawie wszystkich lat SSP i ZSP wisza już w IUR. Lada dzień pojawią się też w Niezbędniku jako pdfy Informatora do pobrania. A ponadto zaraz je wyślę do Loopa co by już nikt racica nie marudził, bo zaczynam się wkurzać. Jeszcze raz duże racica dla Asfalta.
wulgarni jestescie...
SORRY - PO DZISIEJSZYCH WIEśCIACH Z TERENU BUDOWY (!!) USOSA DLA POTRZEB WPIA SIADA MI MORALE I WSZYSTKO WOKół... DO JUTRA SIĘ POPRAWIĘ. :twisted:
a ja mam pytanie - na ile plan z gablotki z dnia dzisiejszego jest aktualny jesli chodzi o jezyki??
[zeby znowu nie bylo tak jak w II semestrze, kiedy mgr Mroczynska nie mogla miec z nami zajec w ustalonym przez WPiA terminie, bo miala wtedy zajecia z polonistyka]

SORRY - PO DZISIEJSZYCH WIEśCIACH Z TERENU BUDOWY (!!) USOSA DLA POTRZEB WPIA SIADA MI MORALE I WSZYSTKO WOKół... DO JUTRA SIĘ POPRAWIĘ.

Czy to oznacza, ze caly USOS wyje...chal w kosmos? Czy moze jest jednak nadzieja, ze przetrwa pierwszowrzesniowy szturm zadnych zapisow studentow? Swoja droga lepiej zeby teraz okazalo sie, ze nic nie bedzie z USOSa, niz zeby mial pasc w goracych dniach wrzesnia. Bo teraz przynajmniej jeszcze mozna cos z tym zrobic, a jak podczas zapisow dokona sie dezintegracja usosa to nawet kopytka i racice nie pomoga i zapisy beda, ale w listopadzie za pomoca skorupek (nowa definicja ostracyzmu).
Odbyło się w tym roku SPECJALNE spotkanie Dziekana z lektorami na którym POTWIERDZILI ustalenia co do planu. Oczywiście zawsze (i wszedzie) może zdarzyć się jakaś sytuacja awaryjna, ale wówczas - z uwagi na wymogi USOSa - po prostu lektor SAM MUSI ZNALEŹĆ ROZWIĄZANIE DLA WSZYSTKICH ZAPISANYCH DO NIEGO OSÓB, tzn.: (1) albo zmianić termin odbywania zajęć na inny dogodny dla WSZYSTKICH tudzież WIĘKSZOŚCI (dla reszty patrz (2); albo (2) zapewnić przepisanie się poszczególnych osób do innej grupy za pośrednictwem WPK - tzn. musi załatwić zgodę innego lektora prowadzaćego zajęcia w terminie pasującym tym osobom, a dopiero potem wysłać studentów do WPK, gdzie "zostaną przepisani". Nie może natomiast powiedzieć "To Państwa sprawa" - co było możiwe dotąd.


no niezle racica to jednak jest roznica miedzy

http://www.plan.prawo.amu.edu.pl/
a
http://www.plan.prawo.amu.edu.pl/plan/

co za syf.


Czy mozna przejsc przez to logowanie do jakiegos planu po nacisnieciu wyzszego linka ktory podales? Bo ja wpisuje moj cudny login i jeszcze wspanialsze haslo i... klops...
No wlasnie ja mam dokladnie to samo - fajnie, ze ten iplan nie jest do niczego potrzebny, ale ja tez wpisywalam haslo i login i nic sie nie dzialo...
ta wersja z hasłem i loginem jest dla admina IPLANU o ile się orientuję - link nie powinien być ogólnodostępny, by nie wprowadzać w błąd: zapytam dziś kompetentną osobę czy dobrze myślę. Wejście jest z drugiego linlu podanego przez asfalta - tam nic nei trzeba wpisywać tylk ood razu pojawia sie strona.
Plany (grupy A, B, C, lektoraty) są już w pdfie na Forum - zawierają wszystko poza danymi prowadzących.
Terminy zajęć D są właśnie weryfikowane; mam nadzieję, ze w 100% będą znane za tydzień i wówczas przed 1.09 zostaną opublikwane na Forum i w Niezbędniku studenta.

Postaram się również o rozpiskę lektorów - tzn. listę z przyporządkowaniem poszczególnych terminów do poszczególnych lektorów.
Prosze jednak wziąc pod uwagę, że terminy lektoratów na I roku będą więcej mówiły dopiero 1.10, kiedy to lektorzy - mając w ręku wyniki testu - przypisza im poziom i podadzą listę osób zakwalifikowanych do danego poziomu.
Jeśli zaś chodzi o terminy na II-III roku, to poziomy ponoc są już "na brudno" ustalone; z całą pewnością (mamy zapewnienie lektorów) zostaną udostępnione i dopisane do terminów w USOSie przed 25.09, celem umożliwienia zpisania się studentom kontynuującym lektorat do odpowiedniej grupy.
czemu w drugim semestrze lektorat jest tylko raz w tygodniu?
Faktycznie, ten drugi link sie otwiera bez hasla, fajnie Ciekawe, czy podany tam juz plan przedmiotow z grupy D jest aktualny?
1) w drugim semestrze II roku lektorat jest 1x w tygodniu - sprawdziłem
2) w IPLANie nic nie jest dla mnie pewne więc radzę się wstrzymać ze spisywaniem; terminy D będa w formie tabeli ogłoszone na tym forum i na stronie wydziałowej (plus tablice w IUR) w połowie przyszłego tygodnia - własnie "się robią".
ze tak powiem:

Plany (grupy A, B, C, lektoraty) są już w pdfie na Forum - zawierają wszystko poza danymi prowadzących.


daloby sie takie informacje popierac linkiem do tematu?
dlaczego Sz. P. nie zalozy sobie konta (bez konta nie mozna dawac linkow jak mniemam)?

Serdecznie pozdrawiam! racica kurka - serdecznie wspolczuje szpmgrpfz!

a to ja dam link zeby nie bylo http://www.toliman.hei.pl/Plany_SSP.pdf

na stronie 105 tego wspanialego (bez ironii!) planu jest napisane ze cywilne II jest w semestrze letnim. Myslalem ze na 2 roku zdaje sie tylko cywilne I jak sie nie jest jakos chorobliwie ambitnym... Czy to blad czy zima jest jeden a latem dwa? dziekuje. I takie pytanie niepelnosprawne - co musze (czy MUSZE MUSZE) zdawac zeby sie dostac na 3 rok (tak wiem powienienem sobie sprawdzic ale mi tu tyka zegarek w bibliotece i nawet nie mam czasu mamie napisac z zagranicy kutwa;/)
Tak strasznie trudno kliknac w link do tematu, ktory jest w na szczycie kazdej listy tematow, w kazdym dziale?
ja sie poruszam po forum przez przycisk ostatnie posty. nawet nie wiem o czym mowisz.

ja sie poruszam po forum przez przycisk ostatnie posty. nawet nie wiem o czym mowisz. Waah Chyba jednak musze dodac te linki w "Downloadzie", jakims tam nowym dziale, "Materialy informacyjne".

Szukales tam? Pytam, bo chce wiedziec, czy odruchowo sie tam zaglada w poszukiwaniu czegos takiego.

I wyjasniajac: to czy mgr PFZ ma u nas konto, czy nie (a ma ), nie ma znaczenia na jakiekolwiek linki. Od linkow to jestem tu ja i wydawalo mi sie, ze sa w najbardziej widocznym miejscu, w jakim moga byc. No ewidentnie trzeba jednak zrobic ten "Download", heh.
NA STRONIE 105 POWINNO BYĆ OCZYWIŚCIE CYWIL I a nie II. Zdarza się - te 200 stron informatora redagowałem w 3/4 sam po godzinach (ale o co chodzi???) więc błedy były, są i będą. I już.

Co do konta - za kilka tygodni zniknę z forum (w końcu ono jest dla studentów a nie dla podstarzałych doktorantów; poza tym ile można pisać; wreszcie staram się, by gdzieś - może na tym forum - pojawił się wątek osobny pt USOS w którym odpowiadałaby na pytanie przemiła Pani Jung odpowiedzialna za USOSa na WPiA; takie forum istnieje na innych uniwerkach - dodam, że wszędzie, gdzie wprowadzano do tej pory USOSa, a dotyczy to już w tej chwili większości uczelni, łączyło się to i nqadl łączy z chaosem...); a skoro tak, to nie chce mi się niczego zakladać, chyba że na prywatnym forum Asfalta...

może na tym forum Nie ma problemow Jest miejsce spokojnie na nowy dzial, tylko dla USOSa I dla specjalnych czlonkow jak przemila Pani Jung.

za kilka tygodni zniknę z forum

no i wtedy nie bedziemy juz nic wiedziec...
ale popasłam ego panu mgr

ale popasłam ego panu mgr Albo dalas swiadectwo wlasnej bezradnosci

Albo dalas swiadectwo wlasnej bezradnosci Razz

no to przede wszystkim
Bedziemy tesknic... Dzieki mgr PFZ czasem mozna sie bylo czegos dowiedziec przynajmniej...
sz.p.mgr.pfz.

NIEEEEEEEEEEEEEEEe
jak jeszcze raz zobacze szp i mgr to się wścieknę...

jak jeszcze raz zobacze szp i mgr to się wścieknę...

okej Piter
Ziom
I badz tu racica mily Takowoz jak sie do przemilego pana zwracac?! A pomysl na prywatne forum (gdzies o tym bylo) to dobry pomysl. Jak wroce do Polski to zakladam asfaltowe forum nie ma bata. Wracajac do USOSa - oswajam sie z tym. Jesli nie padnie to naprawde bedzie wygodnie!
DROGI PFZ mam wielka prosbe do Pana w zwiazku z USOS Otoz w zeszlym roku bylem na ZSP- rok zaliczylem, indeks rozliczony lezy juz u mnie w domku. W tym roku dostalem sie w rekrutacji na SSP a oprocz tego mam ta srednia uprawniajaca do przeniesienia na SSP i oczywisice chcialbym miec tamten rok przepisany zeby teraz moc juz dolaczyc do kolegow na 2 roku SSP. Bylem u prof. Romula w zwiazku z przepisaniem ocen i ten stwierdzil ze to tak ale dopiero w pazdzierniku jak sie nowy rok akademicki zacznie i bede mial nowy indeks. Moje pytanie jest nastepujace- jak ja mam zlozyc deklaracje- konto na USOS zostanie to samo (pytalem u Pani od USOS)- wiec przedmioty juz tylko z drugiego roku do deklaracji czy moze z pierwszego i drugiego???
Jesli jestes na SSP oficjalnie i masz zaliczony (z pieczątką) I ZSP, to proponuję iść na skróty i złożyć deklarację na II rok jako student SSP - trzeba tylko upewnić się, że jest się w na liście SSP (jeśli nie - to jest jeszcze czas na interwencję w WPK) - to BARDZO WAŻNE, bo inaczej USOS nie pokaże Ci niczego co dotyczy SSP (np planu...). Tak byłoby najprościej. Przepisanie ocen to osbna bajka nie wpływająca na deklaracje.

Asfalcie - mi jest zupełnie wszystko jedno, czy ktoś na forum pisze PFZ/Zwierzu/Ty/Wy/Panie (byle bez zbednych epitetów); nie zamierzam ani na siłę przechodzić na Ty (choć niekiedy robię to z przyzwyczajenia - vide akapit wyżej; jeśli to kogoś razi, przepraszam), ani sztywniacko cedzić literki z "wyższej półki". I tak niektórzy uważają, że moje pisanie na forum "zabija/zabiło/zabije w końcu kiedyś Waszą bezgraniczną spontaniczność" - myślę oczywiście o tych z drugiej strony barykady, którzy potajemnie (hehe) czytają posty i którzy mają mi za złe moją pracę organiczną ;-). Dla mnie to przesada - idąc tym tropem, musielibyśmy chyba założyc kolejne forum wspólne dla wszystkich.
Dla mnie po prostu forum to jedno, Wydział - drugie; tak jak "w trakcie godzin"/i "po godzinach" to dwaj rózni PFZ. Jezu, ale mi się zebrało na filozofię. Pozdro.

"zabija/zabiło/zabije w końcu kiedyś Waszą bezgraniczną spontaniczność"

ze przepraszam, co zabije??

Waszą bezgraniczną spontaniczność

Jak to dumnie brzmi
dziekuje... a swoja droga to watpie ze PFZ zostanie wypuszczony z tego forum przez studentow... :]
No moja juz zabilo jesli o spontanicznosci mowimy. Glupio tak zarzucic jakims sliskim przeklenstewkiem jak dorosli patrza... No i ze szczeroscia i tak jest krucho bo przeciez fotki sa do obejrzenia a zbadac kto jest kto nie jest zbyt trudno. Zawsze wiedzialem ze jeszce bede mial w zyciu przez internet przechlapane (tak jak ten sympatyczny pan z LPR ^^). Takowoz coz rzec wiecej - licze na to ze niektorzy 'potajemni' czytelnicy moze wyciagna wnioski a niektorzy sie mile poczuja polechtani, bo chyba nie ma nic wazniejszego niz wnikniecie w umysl naszego zbiorowego podmiotu i wykorzystanie zdobytej wiedzy do ulepszenia i wzbogacenia relacji mistrz-uczen. W tym kontekscie moze i lepiej ze Loop czasem kasowal moje posty?

Zal tej spontanicznosci ale co tam... Teraz jest przydatniej dla wszystkich jak mniemam.

.|.
Ee tam, wydaje mi sie, ze az tak bardzo nas to pisanie PFZ nie powstrzymuje przed wszelkiego rodzaju narzekaniami i komentarzami Ciekawe, o kogo konkretnie chodzi "z drugiej strony barykady" (mam pewne podejrzenia), kto lubi sie z naszej tworczosci ponabijac
Ja tam wrecz uwazam, ze fajnie by bylo, gdyby ci z owej "drugiej strony", ktorzy nie maja nic przeciwko utracie pozycji nienaruszalnego autorytetu, pisali tez czasem na forum, bedzie jeszcze ciekawiej
usos działa bez problemów, szybko i płynnie (jestem pod wrażeniem ) ja już się zdeklarowałem
Hehe, tez jestem mile zaskoczona choc bede spokojna dopiero kiedy zaakceptuja mi wszystkie przedmioty;-)
Ano - wszystko dlatego, ze nie sprawdzil sie najgorszy, czarny scenariusz.

Bo co to jest? Rejestrowalem sie ok 12:20 i dopiero 20 osob sie zapisalo na przedmioty... Nie rzucili sie studenci od razu na system

Problemow wiec juz raczej nie powinno byc.
PS.

Oto cos, aby uczcic Pierwszy Dzien USOSa


nom, też jestem zaskoczony niewielką ilością deklaracji jak na ten czas

w takim razie boom będzie pewnie w okolicach 20ego - szczęśliwi ci, którzy już będą po bojach z usosem
W sumie to mysle ze w glebi duszy przemawia przez nas jakis cien zawodu, ze ten caly usos nie wybuchl albo cos...tak z perspektywy - troche zabraklo adrenaliny;-)
w sumie to wypada pogratulować PFZ, mgr Jung i innym tajemniczym twórcom, że wszystko działa, za przejrzyste instrukcje i rady oraz za całokształt
dołączam się do zdziwienia jak to sprawnie działa (i oby nie zrobiło nam psikusa ) i do podziękowań ofc
Ponoć w nocy będą dodawać pamięci systemowi, bo dziś był obciążony miejscami w ponad 90%; deklaracji niby mało, ale w ciagu 2h było ponad 1.500 logowań... A to tylko jeden wydział i jeden kierunek na razie...

Co do mojej obecności na forum, to nie ma się czego bać (moja zachłanność w liczbie postów będzie malała proporcjonalnie do liczby dni dzialania USOSa) - gdyby nie pewne zahamowania, to sam bym zresztą pisał bardziej otwarcie i dosadnie (w końcu aż tak stary, to nie jestem), a wszystkich "ścichopęków" czytających w ukryciu posty studentów trzeba mieć w głębokim poważaniu. I tyle.

Pozdro,
Przylaczam sie do gratulacji... jestescie wielcy
E tam, niech sobie czytaja, troche nagiej prawdy kazdemu sie przyda:) A coz to za "pewne zahamowania"?
Wy tu gadu-gadu, a tu trzeba USOS-a po stopach calować, że nie wypier*****o go w kosmos...
Nie bardzo wiem dlaczego mamy czcić coś co miało zadziałać, tylko dlatego, że zadziałało... Usos ma wciąż tyle wad i jest na tyle wkurzający, że wcale nie powoduje jakichs cieplejszych uczuc, ot jest i trzeba sie do niego przystosowac...
Czemu nie? Mi tak sie podoba.

1. Wszystko dziala sprawnie.

2. Brak jakiegokolwiek zamieszaqnia, bo wszystko zostalo opracowane wczesniej (vide materialy systematycznie podsylane przez PFZ).

3. Szczesliwie zarejestrowalem sie - trwalo to 5 min. Zrobilem to siedzac na mieciutkim krzesle, w moim pokoju, w moim domu, oddalonym 130 km od dziekanatu. Nie musialem pobierac i wypelniac zadnych papierow a potem ich dowozic/wysylac - wiec dodatkowo nie wydalem na deklaracje ani zlotowki.

Ja tam jestem szczesliwy. USOS jestmarny, ale spelnia swoja role.
Jakby to trudne nie bylo - nie musze byc w Polsce zeby skladac deklaracje i moge wszystko zrobic nie ogladajac wydzialu az do 2 pazdziernika. chwala za to.
"Przepraszamy, trwa synchronizacja danych. "
No nareszcie USOS przestał działać... już myślałem, że będzie działał wiecznie Choć to pewnie tylko na chwilkę to wszyscy sceptycy mogą odtrąbić zwycięstwo
W temacie sa tez inne elektroniczne bajery wiec powiem tylko ze nowa strona wydzialu jest kapitalna. Dziekuje
hehe, nie wierze wlasnym oczom...
Trzeba ja troche doszlifowac, ale polepszenie jest monstrualne
Przyznam ze Usos mnie zazkoczyl, calkiem przejzysty i sprawny, oby tak dalej, zobacyzmy jak pojda zapisy na konkretne zajecia:)
W Usosie fascynują mnie moje oceny... Takie jakby... Nie moje?
kapitalne jest to, ze wyswietlaja sie oceny poprawione - w ten sposo z logiki mam 4
No a ja 2 z hpsu w ramach tego...
a ja i tak mam z bledami, np z ekonomii nie wpisali mi plusow
a mi w ogole wiekszosci ocen nie wpisali:)
ja nadal z ekonomii mam 2.
ja wciaz mam tylko rzym i logikę... Ciekawe czy mnie w ogóle dopuszczą do drugiego roku
Witam, dostal ktos juz z tegorocznych studentow 1. roku haslo i login do usosa?

Pytam, bo mialy byc DO 20 wrzesnia, a wyglada na to ze BEDA 20 wrzesnia...
Witam! Ja również czekam na login i hasło od USOSa! Znajomy, który też dostał się na prawo na UAM, także nie dostał, więc myślę, że nie ma co się denerwować Co innego jak nie przyjdą 20
ja też jeszcze nie dostałem, pewnie będą nas trzymac w niepewnosci do samego końca, podobnie jak było z wynikami
A co to jest ten usos?
kurde, Richtie, trza mnie było słuchać jak próbowałam wyjaśnić na giegie
Ja też nie dostałam.Odezwijcie sie jak dostaniecie
Uff...to dobrze ze nie jestem sama. Do mnie tez zadna przesylka jeszcze nie dotarla
PRZESYŁKI Z OGINAMI ZOSTAŁY WYSŁANE DO NOWYCH STUDENTÓW SSP DOPIERO W KOŃCU ZESZŁEGO TYGODNIA WIĘC POWINNY NADCHODZIĆ POWOLI OD JUTRA DO POŁOWY PRZYSZŁEGO TYGODNIA. JEŚLI CHODZI O STUDENTÓW ZSP, TO WYSYŁKA PIERWSZEJ PARTII DEYCZJI O PRZYJCIU WRAZ Z DODATKOWYMI INFORMACJAMI I LOGINAMI/HASŁAMI ROZPOCZYNA SIĘ JUTRO.
Mam pytanie do której godziny można jutro składać/zmieniać deklaracje?

I jeszcze jedno pytanie, czy w czasie zapisywania sie do grup na zajecia, znaczenie będzie miała kolejność? Czy poprostu system "poczeka" te 5 dni i 30 zacznie wszystko układać?

Już ze względu na wolny refleks nie zapisałem się na podstawy kryminalistyki, to wolałbym uniknąć powtórki...
jeżeli jest przekroczony limit miejsc na dany przedmiot z grupy D, to czy jest sens się zapisywać?

a druga sprawa - zapisywałam się na prawo medyczne i farmaceutyczne - deklaracja została przyjęta, wszystko ładnie, pięknie. dzisiaj patrzę i jest limit miejsc przekroczony o jakieś 30 osób. zaczęłam się zastanawiać i wydaje mi się, że kiedy składałam byłam 93, ale głowy nie dam...stąd moje pytanie - czy deklaracja ZAAKACEPTOWANA na dany przedmiot oznacza, że mam na nim swoje miejsce, czy po prostu daje mi do zrozumienia, że usos przyjął moją prośbę?
ZAAKCETOWANY = MIEJSCE BEDZIE

PROBY PRZEKRACZANIA LIMITOW DZIS ALBO DOPISYWANIA SIE TAM GDZIE LIMITY SA PRZEKROCZONE = PORAZKA , ODPOWIEDZ BEDZIE ODMOWNA!!

WS TERMINU DALEM PRZED CHWILA NIEZWYKLE PILNY KOMUNIKAT NA WASZE MAILE I DO NIEZBEDNIKA!!

DEKLARACJA = AKCEPTACJA PRZYPISANIA PRZEZ USOS TAM GDZIE BEDZIE MIEJSCE; OCZYWISCIE NA ETAPIE ZAPISYWANIA SIE MOZNA WYBRAC TERMIN ALE NIE MA GWARANCJI ZE UDA SIE DOSTAC NP NA WTOREK A NIE NA SOBOTE! PROSZE TO MIEC NA UWADZE!!!

W RAZIE PYTAN BLAGAM UDAJCIE SIE DO WPK!! TO OSTATNIA SZANSA !!!!!!!!!!!!
SYSTEM CZEKA DO NOCY 30.09. DAJE LOSOWE NUMERY STUDENTOM I PO KOLEI LECI SRTARAJAC SIE PRZYPORZADKOWC CALE WARIANTY PLANOW ULOZONE PRZEZ STUDENTA (STAD WAZNE JEST ILE TYCH WARIANTOW STUDENT ULOZY!!!!). NIE MA ZNACZENIA ZATEM KIEDY SIE ZAPISZECIE ALE WAZNE JEST ZEBY STWORZYC CO NAJMNIEJ 2-3 WARIANTY I DOBRZE JE SKONSTUOWAC JESLI CHODZI O WAGE POSZCZEGLONYCH TERMINOW, PROWADZACYCH ITD!!
Czy zna ktoś jakieś miejsce w necie gdzie mógłbym poczytać trochę o "technicznych" aspektach USOSa? Coś takiego jak na tej stronie http://usos.mimuw.edu.pl/dokumentacja.html tylko żeby nie wymagali hasła.
Login i hasło otrzymane

W moim przypadku wszystko odbyło się na czas

Teraz jeszcze tylko trzeba iść na pocztę i zapłacić 21 zł za legitymację i indeks! Ciekawe tylko dlaczego w Poznaniu wszystko jest takie drogie? W ubiegłym roku za taki sam indeks i taką samą legitymację płaciłem w Toruniu bodajże 9 zł...no, ale mniejsza z tym, trzeba to przeboleć!

Teraz jeszcze tylko trzeba iść na pocztę i zapłacić 21 zł za legitymację i indeks! Ciekawe tylko dlaczego w Poznaniu wszystko jest takie drogie? W ubiegłym roku za taki sam indeks i taką samą legitymację płaciłem w Toruniu bodajże 9 zł...no, ale mniejsza z tym, trzeba to przeboleć!

Wow, ponad 100% inflacja... a mówią, że nasza gospodarka ma się nieźle...

W ubiegłym roku za taki sam indeks i taką samą legitymację płaciłem w Toruniu bodajże 9 zł...no, ale mniejsza z tym, trzeba to przeboleć!

my w Poznaniu tez płaciliśmy 9 zł, ale teraz macie legitymacje elektroniczne... generalnie badziew, ale przynajmniej mieściłaby mi się w portfeliku..
jestem glupi, gdzie ma mi sie pojawiac ten przecudny koszyk ? powchodzilem na 100 roznych sposobow na strone z danym przedmiotem i nigdy nie wyswietlila mi sie ta przecudna ikonka, gdzie popelniam blad?
zeby nie bylo watpliwosc, nie wyswietla sie zaden rodzaj koszyka, ani przekreslony ani innokolorowy, po prostu nic!
strona wyglada tak, na bank to nie o te chodzi

chlopie zostal Ci jeden dzień - pisz, dzwon, zasuwaj do WPK (chyba ze ktos na forum sie zna na technicznych szczegolach USOSa); ja niestety nie...

chlopie zostal Ci jeden dzień - pisz, dzwon, zasuwaj do WPK (chyba ze ktos na forum sie zna na technicznych szczegolach USOSa); ja niestety nie...

spoko, ja z tych nowych, zostalo mi troche wiecej

lol, czy mi sie wydaje czy po prostu musze poczekac do 30 wrzesnia?
logujesz się, wybierasz REJESTRACJA -> PRZEDMIOTY W REJESTRACJI i następnie albo wybierasz grupę,z której chcesz wybrać przedmiot albo wybierasz opcję wszystkie przedmioty. Jak klikniesz na jedno z nich pojawi Ci się lista przedmiotów z danej grupy/wszystkich, obok będzie magiczny zielony koszyk no chyba, że pierwszaki nie mają jeszcze aktywowanej rejestracji i dlatego nie możesz znaleźć
BOSZESZ TY MOJ!!! LUDZISKA Z I ROKU DAJCIE SE LUZ I NAM TEZ!!!!! DEKLARCJE DAL WAS BEDA DZIALAC DOPIERO 30.09 PO 18.00!!!!!!!!!!! WSZYSTKIEGO DOWIECIE SIE TEZ NA SZKOLENIU!!!!!!!!
Widzisz, zdenerwowales pana magistra. Przepros ladnie

BOSZESZ TY MOJ!!! LUDZISKA Z I ROKU DAJCIE SE LUZ I NAM TEZ!!!!! DEKLARCJE DAL WAS BEDA DZIALAC DOPIERO 30.09 PO 18.00!!!!!!!!!!! WSZYSTKIEGO DOWIECIE SIE TEZ NA SZKOLENIU!!!!!!!!

ladnie przepraszam, zachowalem sie bardzo nieprofesjonalnie chcac uprzedzic wszystkich o tydzien z hakiem
Nowi musza mieć swiadomosc ze PFZ jest znany cholerykiem, ktoremu przechodzi po 5 minutach, hehe. Proponuje dla zabicia czasu zajac sie jednak kompletowaniem garderoby na 30.09 :D
Dobra to zadam odwrotne pytanko. Jest jeszcze ktoś oprócz MNIE, kto owych loginów i haseł NIE dostał? Pytanie głównie kieruje do osób z miejscowości oddalonych od Poznania.

(tak nawiasem: Nie myślał ktoś o rozbiciu tego topiku-MOLOCHA)

(tak nawiasem: Nie myślał ktoś o rozbiciu tego topiku-MOLOCHA) Myslal. Myslal nawet o calkowicie nowym dziale, poswieconym USOSowi i pochodnym.
Dobry pomysł z nowym działem, ale tak w ogole to przydałoby się gruntowne uporządkowanie całego forum, tzn. usunięcie starych, nieczytanych tematów itp.
Witam,
odnośnie synchronizacji danych.. komunikat ten nie oznacza, że system padł, oznacza to synchronizację pomiędzy danymi wprowadzanymi przez studentów z danymi z dziekanatów.
Zazwyczaj staramy się dokonywać tej synchronizacji wieczorem lub z samego rana, czasami jednak konieczna jest synchronizacja w ciagu dnia. To jest powodem tych czasowych niedogodności podczas dnia.

Odnośnie dokumentacji na stronach uniwersytetu warszawskiego.. dostępne są one wyłącznie dla pracowników ośrodków informatyki zajmujących się usoswebem. Dokumentacja dla studentów wraz z filmikami dostępne są w dziale pomoc (e-podręczniki).

Wrazie pytań związanych z sposobem zapisywania się na zajęcia (jak, gdzie, jaki przedmiot, za małe/duże limity) proszę kierować je do Pani Karoliny Jung (dziekanat). W sprawach technicznych mejle proszę słać na adres: usosweb at amu dot edu dot pl. W razie wątpliwości będziemy starać się także odpowiadać na tym forum(to które znalazłem).

pozdrawiam

--
Krzysztof Rączkiewicz
k.racz at amu dot edu dot pl
UAM USOSweb
"When I was your age, I was writing operating systems... in binary... on punchcards!"

Dobry pomysł z nowym działem, ale tak w ogole to przydałoby się gruntowne uporządkowanie całego forum, tzn. usunięcie starych, nieczytanych tematów itp. Intensywnie mysle, jak to sprawnie przeprowadzic, zeby nic nie stracic, nic nie kasowac, a jakos uporzadkowac.

Jak na cos wpadne, to dam znac


Hmm, a jest jakies inne? (wylaczajac ZSP).

A w ogole, to oczywiscie serdecznie witamy Potrzeba tu kogos w zastepstwie PFZ, ktory pojechal na zasluzony urlop.


kiedyś dostałem mejla od studentki z zaoczynch ze na ich forum sie nie wypowiedziałem. Chciałem powiedzieć, że poprostu go nie znałem i nie jestem wszystkich forum znaleść

dzieki za przywitanie (nie pierwsze)

pozdrawiam

--
Krzysztof Rączkiewicz
k.racz at amu dot edu dot pl
UAM USOSweb
"When I was your age, I was writing operating systems... in binary... on punchcards!"
hmmm, nawet ładny ten HCP . Jak powiedziałem rodzicom, że wykłady będę miał gdzieś na terenie zakładów Cegielskiego, to oni przestraszyli się, że to jakieś hale fabryczne będą
Ale nie o tym chciałem pisać. Mgr Zwierzykowski mówił naprawdę jasno i przejrzyście , ale później gdzieś zniknął, a mój żołądek nie pozwolił mi już dłużej czekać .
1. Prawo konstytucyjne; Z tego co dzisiaj usłyszałem, to jest to przedmiot wykładany przez cały rok (w semestrze letnim i zimowym). Dlaczego więc w tym planie oraz wszystkich poprawkach do niego, nie jest napisane, że prawo konstytucyjne jest także w zimowym? W letnim na pewno jest w czwartek od 8:30. Nie mam teraz możliwości zobaczenia jak to wygląda w USOS, ale jeśli dobrze pamiętam, to tam także są to zajęcia i wykłady trwające tylko w semestrze letnim. Może ktoś wie jaka jest ostateczna wersja? Prawoznawstwo jest prawidłowo zaznaczone zarówno na planie jak i na USOS.
2. Mgr Zwierzykowski doradzał dzisiaj brać 6 przedmiotów w deklaracji jako "zabezpieczenie" na wypadek oblania jednego z nich. Czy orientuje się może ktoś ze starszych lat, czy taki "proceder" , jest na tyle popularny, że także w tym roku możemy na niego realnie liczyć?
3. Ponawiam prośbę o udostępnienie bardziej szczegółowych danych na temat USOSa . I nie mówię tu o żadnym kodzie źródłowym (choć byłoby miło ). W większości przypadków więcej można się dowiedzieć z podręcznika administratora, niż z instrukcji obrazkowej na stronach wydziału .
Konstytucyjne jest tylko w semestrze letnim. A co do zabezpieczania - znam jedną osobę, której to sie przydało, reszta zdawała 6 raczej z pędu do wiedzy, albi zdawała 5 (np. ja:)).
ad. 1
też mnie to zdziwiło, że konstytucyjne ma byc w obu semestrach ale szczerze mówiąc nie wierzę w to, bo nawet w USOSie można deklarowac tylko semestr letni, więc wydaje mi się, że mgr Zwierzykowski powiedział to "z rozpędu"

ad. 2
ja mimo wszystko zadeklaruję 5 przedmiotów bo nie wiem co powie USOS na takie nieformalne załatwienie sprawy w razie wpadki
wez 6 przedmiotow, spokojnie sobie z nimi poradzisz.
bedziesz mial od razu wiecej pkt.
a o zadnej wpadce nawet nie mysl
jakby tak człowiek w ogóle o wpadkach nie myślał to nie mielibyśmy becikowego

ale tak na serio to oprócz PiMPiP i 5xB zamierzam zadeklarowac przynajmniej 1 przedmiot z grupy D (podobno wiele z nich duzo łatwiej zdac niż np doktryny), do tego dochodzą cwiczenia do wszystkiego (będzie tego w sumie na 82 pkt.), lektorat i wf i zwyczajnie nie miałbym gdzie wcisnąc tego szóstego B (jakby USOS zaszalał z przydzielaniem do grup to już w ogóle kicha):? Zresztą zawsze mogę wziąc coś z gr. B na drugim i wyższym roku, ten pierwszy chcę przede wszystkim zaliczyc (heh, zaliczyc bez wpadki - cos mi dzisiaj dobór słów nie wychodzi )
Mi sie osobiscie wydaje glupie branie szesciu przedmiotow z B tylko po to, zeby sie "ewentualnie" uchronic przed wyleceniem. Nie wiem, jak Wam, ale mi latwiej jest nauczyc sie porzadnie na 5, niz srednio na 6 przedmiotow... Dlatego uwazam, ze PFZ niedobrze zrobil, wkladajac to do glow tegorocznym "pierwszakom", nam to zreszta wczesniej sugerowal, ale nie skorzystalam i nie zaluje. Punktow na I roku i tak wychodzi grubo ponad 60, wiec jesli sie nie robi tego z czystej ambicji i zainteresowania, to dla "wiekszych szans" nie ma moim zdaniem sensu jeszcze dokladac sobie nauki.
a ja na dzisiejszym szkoleniu wynalazłem sprytny sposob na przechytrzenie USOSa Za rok powiem czy zadziałał. Ech te luki w prawie. . .

Czasem sobie myślę: jakiś ty genialny
KONSTYT JEST W LETNIM - COS MI SIE POMIESZALO...
bardzo fajny obrazek mamy teraz w usosie! :lol3:
pewnie teraz jesteśmy świadkami tego osławionego transferu danych z USOSA1 do USOSA2 :]
WOW to jest jakis USOS 2??
tia, cos było na szkoleniu mówione, że jest osobny USOS dla pracowników i osobny dla studentów
a mowili, o ktorej bedzie plan?

a mowili, o ktorej bedzie plan?

juz jest
dzieki za cynka o dziwo zapisalo mnie wszedzie tam gdzie chcialem
mnie tez

moze nie taki usos straszny jak go maluja...
Chce sie upewnic - trzeba wejsc w plany i "Twoj plan", tak?
tak, tam już powinno być ustawione rok akad 2006-2007 i sem zimowy
USOSWeb ma nową szatę graficzną, veri najs
Aaaaa!!!

Wszystkie oceny juz w USOSie sa. Masakra... Z 3 pozycji lista wydluzyla sie niespodziewanie do 14

Ale, co ciekawe, nie ma zadnych ocen z cwiczen czy grupy D-nie egzaminowej. Jedynie durne "zal"
Hm, a ja mam cale 4

DO: WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI

W dniach 14.03.2007-20.03.2007 nie będę obecna w pracy. W przypadku problemów z systemem Usos proszę kontaktować się ze mną drogą mailową (k_jung@amu.edu.pl).

Pozdrawiam

Karolina Jung


Dnia 22 marca 2007 r. (czwartek)
Kierownik Biblioteki Wydziału Prawa oraz przedstawiciel firmy Wolters Kluwer
zapraszają na prezentację programu System Informacji Prawnej LEX Omega
do Czytelni Wydawnictw Elektronicznych, pokój nr 6.

Spotkanie ma się odbyć w formie praktycznego korzystania z programu z możliwością wyjaśniania nasuwających się w trakcie obsługi pytań i wątpliwości. Przewidywany jest podział na dwie grupy: zaawansowaną i początkującą. Można zgłaszać chęć uczestnictwa w Czytelni Wydawnictw Elektronicznych, pokój nr 6 (Coll. Iuridicum ul. Św. Marcin 90) osobiście lub telefonicznie (tel. 061/82-94-225). Jednorazowo w spotkaniu może uczestniczyć maksymalnie 8 osób &#8211; na tylu komputerach dostępny jest program.


DO: WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI, PRAWO

Uprzejmie proszę, aby wszyscy studenci kierunku Prawo, którzy uczęszczają do innych grup zajęciowych niż wynika to z ich planu w systemie Usosie najpóźniej do dnia 31.03.2007 zgłosili te rozbieżności i dostarczyli wnioski o zmianę grupy. Po tym terminie nie będzie możliwe dokonywanie zmian grup. Przypominam, że jeżeli nie będziecie Państwo w odpowiedniej grupie w Usosie to prowadzący nie będą mogli Wam wpisać zaliczeń.

Pozdrawiam

Karolina Jung

lol, a co to ich obchodzi czy chodze do dra Dybowskiego o 13:00 czy 3 godziny pozniej?
to czy chodzisz na swoją godzinę czy też nie, nie ma znaczenia. chodzi raczej o osoby, które, np. są zapisane na hps do dr Gulczyńskiego, a chodzą do dr Szafrańskiego (to był oczywiście jeden z wieeelu przykładów )

Uprzejmie proszę, aby wszyscy studenci kierunku Prawo, którzy uczęszczają do innych grup zajęciowych niż wynika to z ich planu

nie prowadzących, tylko grup zajęciowych... miejmy nadzieje, ze jestem tylko przesadnym panikarzem
no, nie panikuj ziooom tejjjjj
pis
off
helołłł! loooz!
no przecież chodzi o przypadek, kiedy grupę zajęciową nr 5 prowadzi inna osoba niż grupę o magicznym nr 7. różne numerki grup, to różni ćwiczeniowcy
wątpię, żeby komuś chciało się sprawdzać czy jesteś we właściwej grupie ;D
a poza tym, połowa roku nie dostałaby wtedy zaliczenia
witam, chyba nie dostałem odpowiedniego maila od Pani Jung, ale czy zapisy na egzaminy poprawkowe muszą być dokonane jeszcze przed oblaniem, czy dopiero później? Dzięki za odpowiedź
To chyba oczywiste, że później...
no nie takie oczywiste... Gdyby tak było, Pani Jung nie informowałaby w każdym mailu, że można wpisać się tylko na jeden termin poprawkowy.
Tylko mi nie działa usos, czy to jakaś zorganizowana akcja ?
21:30 to czas migracji danych...
Może źle się wyraziłem, nie mogę się zalogować ani do poczty ani do usosa. Migracja danych nie ma z tym nic wspólnego, występuje to o każdej godzinie dnia i nocy.

EDIT: na pocztę jednak mogę, do usosa nadal nie
a mi od kilku dni uparcie nie działa poczta. sprawdziłam wszędzie, gdzie mogłam - na kompie u kuzynki, koleżanki, chłopaka, w pracy u rodziców. Nawet w całości się nie załaduje, zacina i koniec zabawy. Czy ktoś miał podobny problem?
Mój usos działa. A jeśli chodzi o pocztę, dostałam taką wiadomość:

Nadawca: ogloszenia@st.amu.edu.pl
Odbiorca: ogloszenia@st.amu.edu.pl
Temat: Zmiana systemu pocztowego
Data: Sobota, 11 Lipiec 2009, 10:50 [NAGŁÓWEK]

Wiadomość przeznaczona jest dla grupy studentów: WYDZIAŁ NEOFILOLOGII
Odpowiedzi na tę wiadomość należy kierować na adres: admin@st.amu.edu.pl
------------------------------------------

Dzien dobry!
11 Lipca wprowadzony zostanie nowy system poczty studenckiej, dostepny pod adresem poczta.st.amu.edu.pl. Stary system, i zawarte w nim wiadomosci, dostepne beda pod adresem stare-st.amu.edu.pl.
Pozdrawiam, administrator systemu.

I mi obie działaja... Ale ta nowa jest na razie pusta
Aha, WPiA to też dotyczy:)
moj usos nie dziala od paru dni,a planowany termin ukonczenia studiow mija w moim przypadku dopiero za rok,wiec powiedzcie mi,oooo cooo biega???
mój też nie działa pozmieniali nam hasła czy co....?
Napiszcie do jungowej
mi wykasowalo wsztskie stare wiadomosci
Idiotyczne pytanie, ale tak mnie to zastanowiło i postanowiłam spytać :
W USOSie w planie zajęć i w zakładce "Grupy zajęciowe" wyświetlają się mi jak na razie tylko ćwiki i dodatkowe przedmioty z grupy D, ale już np. nie wpisane są wykłady... Z kolei koleżanka ma widoczny pełen plan... No i pytanie tego typu, czy to po prostu wina USOSa i "samo" się naprawi czy też trzeba coś tam poprawić...

Jednak ten USOS jest gupi

EDIT: O, już nieaktualne... Dopiero dzisiejsza migracja danych wypluła dobry plan
A mój USOS zwariował i w rubryce "aktualny plan" pokazuje mi plan z semestru letniego 2009 O_o Też tak macie?
ta, a wlasciwy plan na semestr zimowy jest pokazany jako plan na okres 2010-02-14 - 2010-09-30
chyba sie wszystko przesunelo o jeden semestr

ta, a wlasciwy plan na semestr zimowy jest pokazany jako plan na okres 2010-02-14 - 2010-09-30
chyba sie wszystko przesunelo o jeden semestr


Kolejny dowód niedoskonałości USOSa...
Ja sam sobie zrobiłem plan i mi to lotto

Zapisy na terminy egzaminów

1.Zapisy na terminy egzaminów pierwszych rozpoczną się:

-1 grudnia 2009 r. - z przedmiotów dwusemestralnych oraz realizowanych wyłącznie w semestrze zimowym;

-1 kwietnia 2010 r. - z przedmiotów realizowanych wyłącznie w semestrze letnim.

Zapisy będą odbywały się wg poniższego harmonogramu:

-Stacjonarne Studium Prawa - III-V rok - godz. 9:00
-Niestacjonarne Studium Prawa - III-V rok - godz. 10:00
-Przedmioty grupy D dla studentów kierunku "prawo"- godz.11:00
-Stacjonarne Studium Prawa - I i II rok - godz. 12:00
-Niestacjonarne Studium Prawa - I i II rok - godz. 13:00
-Stacjonarne Studium Administracji - godz. 14:00
-Niestacjonarne Studium Administracji - godz. 15:00
-Stacjonarne i Niestacjonarne Studium Zarządzania - godz. 16:00
-Stacjonarne Studium Europeistyki - godz. 17:00

UWAGA !!! Wyjątek stanowią:
-zapisy na egzamin z przedmiotu Postępowanie karne (dot. studentów SSP i ZSP), który planowany jest na 16.11.2009 r. Zapisy na ten termin wyjątkowo rozpoczną się 9.11.2009 r. o godz. 10:00 i zakończą 14.11.2009 r. o godz. 23:00.

2.Terminy egzaminów poprawkowych z przedmiotów dwusemestralnych oraz realizowanych wyłącznie w semestrze zimowym będą pojawiały się w systemie sukcesywnie od 15.12.2009 r. natomiast terminy egzaminów poprawkowych z przedmiotów realizowanych wyłącznie w semestrze letnim będą pojawiały się w systemie sukcesywnie od 15.04.2010 r.

3.Zapisy na poszczególne terminy egzaminów będą odbywały się do dnia, który o 3 dni poprzedza termin egzaminu do tego też czasu będzie możliwe wypisanie się
z danego terminu. Pó niej jakakolwiek zmiana (zapisanie się lub wypisanie z terminu egzaminu) będzie wymagała zgody egzaminatora. W przypadku uzyskania takiej zgody konieczne będzie złożenie jej w odpowiednim Sekretariacie Katedry,
aby pracownicy sekretariatów mogli dokonać niezbędnych zmian w USOSie.

4.W zapisach mogą brać udział tylko osoby zapisane na przedmiot.

5.Każdy student może zapisać się tylko na jeden termin pierwszy i jeden poprawkowy w ramach jednego przedmiotu. Osoby, które nie zastosują się do tej reguły będą usuwane z nadmiarowych terminów.

6.Proszę, aby osoby, które zdają egzamin po raz pierwszy nie zapisywały się na terminy egzaminów poprawkowych i odwrotnie czyli, żeby osoby, które chcą podej ć
do egzaminu poprawkowego nie zapisywały się na terminy egzaminów pierwszych gdyż wprowadza to niepotrzebne zamieszanie i liczne komplikacje.

7.Jeżeli z jakiego przedmiotu nie będzie podanych terminów w USOSwebie to sposób zapisów należy uzgodnić z egzaminatorem.

8.Osoby z programu MOST w związku z tym, że nie będą miały możliwo ci zapisywania się na terminy egzaminów poprzez system USOSweb będą dokonywały zapisów osobi cie w Pracowni komputerowej pok. 07.


czy mi się wydaje, czy zapisy na egzaminy dwusemestralne zawsze były dopiero z przedmiotami z semestru letniego??
rok temu juz w grudniu byly zapisy na kpk kpa itp. wiec raczej Ci sie wydaje
Na pewno Ci sie wydaje. Zapisy na dwusemestralne były razem z zimowymi, a w letnim tylko letnie.
Z cyklu "znalezione na U-Mailu":

Dzię-ku-je-my!
jak to? usos bez pani karoliny jung? jak przykro, że taka zmiana. podpisuję się pod podziękowaniami za lata współpracy z marudzącymi studentami
ja też przyłączam się do podziękowań:)

i oby nowa pani była przynajmniej tak fajna jak pani Karolina:)